31 grudnia 2015

Prezenty, przemyślenia i postanowienia czyli o ... książce "Ziołowy Zakątek.Kosmetyki, które zrobisz w domu"

Koniec roku to czas podsumowań, postanowień i planów na nowy rok. Nie wiem czy chcę czynić jakieś konkretne postanowienia. No, może poza jednym. Nadal chcę żyć wolniej i prościej. Łatwo powiedzieć, dużo trudniej wykonać. Jednym z takich elementów, aby żyć prościej jest z pewnością naturalna pielęgnacja. Tak sobie myślę, że mam już za sobą zachwyt przepychem jaki oferują nam firmy wytwarzające naturalne kosmetyki. Trochę już ich w życiu zużyłam. Skąd taka refleksja? Zainspirowała mnie do przemyśleń  Sandra podarunkiem, który sprawiła mi pod choinkę. Dostałam od Sandry książkę Klaudyny Hebda „Ziołowy Zakątek. Kosmetyki, które zrobisz w domu”.


Wiem, że znacie tę książkę. Fantastyczna publikacja dla osób , które połknęły bakcyla domowych kosmetyków. Uważam jednak, że ważne jest coś jeszcze. Autorka przekazuje nam solidną wiedzę na temat surowców roślinnych, maseł, olejów, olejków eterycznych.  Systematyzuje i porządkuje.


Tak sobie myślę, że przygotowane w domu kosmetyki nie odbiegają od tych zakupionych w sklepach. Może nawet są lepsze od nich?



Na początek wypatrzyłam sobie kilka przepisów (chcecie posty o przygotowywaniu kosmetyków?) Mam to szczęście, że wiele roślinnych surowców dostarcza mi ogród. Róże, nagietki, lawenda, rumianek. Ciekawe czy wytrwam w postanowieniu upraszczania mojej naturalnej pielęgnacji? Życzcie mi tego w nowym roku. Prostego życia, bez stresu i pośpiechu. 


6 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że jesteś zadowolona z tej książki. Prawdę powiedziawszy nie jest to dla mnie żadnym zaskoczeniem. Gdy ją kupiłam i zaczęłam w domu przeglądać od razu pomyślałam, że Tobie ta książka też by się spodobała. I już wiedziałam, że następnego dnia czeka mnie marsz do księgarni po drugi egzemplarz. I tak właśnie było :)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka wspaniała :) Inspiruje mnie bardzo. Daje przysłowiowego "kopa".

      Usuń
  2. Książka rzeczywiście fantastyczna :) Mnie jakoś jednak trudno złapać bakcyla zrób to sama :) Niech Ci się spełni wszystko w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Może i Ty kiedyś połkniesz tego baktyla.

      Usuń
  3. wspaniały prezent, wszystkiego dobrego w Nowym Roku Bianko

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...